Wednesday, March 2, 2011

SITUASI 12

APAKAH TOPIK PERBUALAN MANUSIA APABILA KEBOSANAN?

Pernahkah anda terfikir apa yang anda bincangkan pada sesuatu masa itu logik atau tidak? Senario topik perbualan manusia apabila bosan sering kali menjadi daya penarik kepada saya untuk melihatnya. Hal ini demikian kerana berdasarkan pemerhatian saya, manusia sering berbicara tentang perkara yang tidak logik dan boleh dikatakan tidak terjangka oleh manusia yang sedar. Sebagai contohnya, saya perhatikan manusia akan membicarakan apa sahaja topik yang terlintas dalam minda mereka. Sebagai contohnya bercerita mengenai kambing peliharaan, tentang hobi dan tentang topik-topik yang amat ringan atau jika difikirkan topik tersebut tidak sepaptutnya dibincangkan.

Apa yang saya cuba sampaikan melalui perbincangan kali ini adalah, tahap intelektual manusia itu sering kali dikesampingkan tatkala manusia bosan. Hal ini menjelaskan kepada kita bahawa manusia akan membicarakan apa sahaja yang terlintas dalam mindanya walaupun perkara tersebut amat remeh dan tidak logik. Sekiranya anada tidak percaya saya boleh buktikan melalui pemerhatian yang akan dijalankan. SELAMAT MENCUBA!!!

No comments:

Post a Comment